افزایش حجم تنفس


افزایش حجم تنفس
  • تاریخ جمعه 13 فروردین 1400
  • شماره یادداشت 28
  • زمان مطالعه 2 دقیقه
  • توضحات کوتاه در پرورش صدا، ورزش کردن یک راهکار عالی برای کسب سلامتی صوتیست؛ چندان وارد ریز تمام مسایل قرار نیست بشویم و هدف اصلی از این گفتار گفتگو در باب اهمیت ورزش و تاثیر آن بر حجم تنفسی است که با هم رمروی خواهیم داشت و بررسی خواهیم کرد فعالیت‌های ورزشی را که در اف

افزایش حجم تنفس

در پرورش صدا، ورزش کردن یک راهکار عالی برای کسب سلامتی صوتیست؛ چندان وارد ریز تمام مسایل قرار نیست بشویم و هدف اصلی از این گفتار گفتگو در باب اهمیت ورزش و تاثیر آن بر حجم تنفسی است که با هم رمروی خواهیم داشت و بررسی خواهیم کرد فعالیت‌های ورزشی را که در افزایش حجم تنفس موثرند.


1- نخستین فعالیت ورزشی که میخواهیم به آن اشاره کنیم ورزش‌های آبیست؛ به دلیل مقاومت آب، بدن نیز تلاش میکند که اکسيژن بیشتر را به خون برساند و همین امر باعث می‌شود این تمرین برای ریه‌ها مناسب باشد. 

2- دومین فعالیت ورزشی مناسب برای ریه‌ها ورزش دو، دوچرخه سواری و شناست که البته در دسته اول هم از ورزش‌های آبی صحبت کردیم. این ورزش‌ها اگر روزانه انجام شوند و به ويژه سوخت و ساز بدن را کاملا بالا ببرند به دلیل اینکه اکسيژن کافی باید به خون برسد تقلای بدن بیشتر شده و برای حجم ریه‌ها مناسب است ( هشدار: این نوع نوع ورزش‌ها حتما باید با مشاوره مربی ورزشی انجام شود تا همه جوانب را بسنجد و ويژه فیزیک بدنی شما به شما تمرین بدهد.) هدف از این ورزش این است که ریه سخت کار کند و اکسيژن رسانی به خون بیشتر شود.

3- ورزش در ارتفاعات به دلیل اینکه سطح اکسيژن هوا کمتر است ریه‌ها را به کار بیشتر وا می‌دارد. معمولا زندگی درارتفاعات بالای 2500 متر از سطح دریا به دلیل پایین بودن سطح اکسيژن بسیار برای توقیت ریه‌ها مناسب است.