تاثیر اختلالات روحی و روانی بر صدا


تاثیر اختلالات روحی و روانی بر صدا
  • تاریخ شنبه 3 آبان 1399
  • شماره یادداشت 14
  • زمان مطالعه 1 دقیقه
  • توضحات کوتاه شاید شما هم شاهد این اتفاق به صورت مقطعی بوده باشید که پس از رخ دادن یک اتفاق غیرمنتظره و اغلب ناگوار در زندگیتان متوجه گرفتگی صدا، تلاش برای تولید صدا و یا مشکلات اینچنینی شده باشید.

تاثیر اختلالات روحی و روانی بر صدا

شاید شما هم شاهد این اتفاق به صورت مقطعی بوده باشید که پس از رخ دادن یک اتفاق غیرمنتظره و اغلب ناگوار در زندگیتان متوجه گرفتگی صدا، تلاش برای تولید صدا و یا مشکلات اینچنینی شده باشید. اختلالات روانی بر کیفیت صدای شما بی شک تاثیر گذار هستند که با نام Psychogenic Dysphonia شناخته می شوند؛ در این حالت غالبا در معاینات حنجره هیچ موردی یافت نمی شود و پزشک اطمینان حاصل میکند که شما تحت تاثیر یک جریان عصبی هستید. بنابراین بسیار اهمیت دارد که کاربران حرفه ای صدا به ويژه خوانندگان و گویندگان ضمن مراعات استراحت صوتیشان به آرامش روحی و روانی خود نیز اهمیت ویژه ای بدهند.

با توجه به اینکه تحقیق بسیار جامعی در سایت ایران وکولوژی منتشر شده است، از اطاله کلام خودداری و لینک مرتبط با این موضوع در این وب سایت را برای مطالعه علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر قرار میدهم که در این خصوص اطلاعات بسیار جامع و دست اولی را منتشر کرده اند و میتواند برای عزیزان مفید باشد. ( برای مطالعه بیشتر و ورود به این سایت اینجا را کلیک کنید ).

در اصل یک کاربر حرفه ای صدا می بایست از نظر شخصیتی، تربیتی، خودشناسی و روانشناختی و این قبیل موارد بر روی شخصیت خود کار بیشتری انجام دهد تا بتواند مصیبت ها و مشکلات و رخدادهای ناگهانی و شُک آور را کنترل کند و شما باید بدانید که صدا نشانگر شخصیت و هویت شماست و می بایست در حفظ سلامت آن کوشا باشید.