تنفس گاز هلیوم و آسیب صوتی


تنفس گاز هلیوم و آسیب صوتی
  • تاریخ شنبه 10 آبان 1399
  • شماره یادداشت 15
  • زمان مطالعه 1 دقیقه
  • توضحات کوتاه وقتی هلیوم را تنفس میکنید در حقیقت اکسیژن لازم را به بدن نمی‌رسانید. ما میدانیم که اگر قادر به تنفس نباشیم اکسیژن خون تخلیه و مرگ را به دنبال خواهد داشت، تنفس هلیوم این فرایند را تسریع می‌کند!

تنفس گاز هلیوم و آسیب صوتی

اگر علاقه خاصی به آسیب رساندن به تارهای صوتی خودتان دارید کافیست بادکنک‌های حاوی گاز هلیوم را بردارید، گاز را استنشاق کرده و سپس با نازک شدن تارهای صوتی روی آن صحبت کنید یا آواز بخوانید!این یکی از بهترین کارهای شما برای نابود کردن صدایتان است! خوب قطعا متوجه این شدید که در این متن سعی کردم به شما (کاربران حرفه‌ای صدا) هشدار بدهم که شاید یک یا دو بار تکرار این عمل مشکلی برای صدای شما ایجاد نکند اما بدون شک تکرار این روند باعث خشکی و آسیب دیدگی تارهای صوتی شما شده و یکی از علل ایجاد اختلالات صوتی خواهد بود.

وقتی هلیوم را تنفس میکنید در حقیقت اکسیژن لازم را به بدن نمی‌رسانید. ما میدانیم که اگر قادر به تنفس نباشیم اکسیژن خون تخلیه و مرگ را به دنبال خواهد داشت، تنفس هلیوم این فرایند را تسریع می‌کند!البته جای نگرانی نیست که شما ناگهان فوت کنید! چون در اثر استنشاق گاز شما ابتدا وارد مرحله سرگیجه و سپس وارد مرحله بیهوشی می‌شوید اما نگرانی اصلی اینجاست که در هنگام بیهوشی شما زمین خواهید خورد و منجر به صدمات شاید جبران ناپذیری به خود خواهید شد! 

 

 


برچسب ها: